Over ons

Sinds 2015 ben ik de trotse eigenaresse van Kinderopvang Het Droompaleisje. Als directrice vind ik het fijn en belangrijk om dicht bij de werkvloer te staan, daarom ben ik geregeld op de werkvloer te vinden. Zo blijf ik betrokken bij de ontwikkeling van de kinderen en de medewerkers en maak ik graag een praatje met ouders/verzorgers.

Mijn doel is om een liefdevolle, betrokken en uitdagende opvang te creëren waar zowel de kinderen, de ouders en medewerkers zich vertrouwd voelen en waar iedereen tot bloei komt. Als werkende ouder ben ik mij ervan bewust dat het van essentieel belang voor de kinderen en de ouders is om kwalitatief goede kinderopvang te leveren. Naast het kantoor werk maken de persoonlijk contacten met de ouders en de blije gezichtjes in de groepen mijn werk erg leuk.

Het team van Het Droompaleisje is enorm hecht en staat voor kwaliteit. We zorgen voor een veilige en vertrouwde omgeving met een fijne huiselijke sfeer, waar kinderen de mogelijkheid hebben om zich te ontwikkelen.

Wij nodigen u uit om kennis te maken met onze organisatie; Via deze website, maar liever verwelkomen wij u op ons kinderdagverblijf, of op onze buitenschoolse opvang. Zodat u kunt zien wat en wie wij zijn.

Ik hoop u binnenkort te mogen verwelkomen . U bent van harte welkom!

Ikram el Haddioui
Directrice

Het team

Bij kinderopvang Het Droompaleisje werken wij met een team van alleen vaste krachten. Het grootste deel van onze medewerksters werkt al langer bij ons op het kinderdagverblijf. Dit vinden wij heel belangrijk voor de continuïteit op de groepen. De eigenaresse van kinderopvang Het Droompaleisje werkt zelf ook mee op de groepen. Dit vinden wij belangrijk omdat zij zo goed kan meedenken met de collega’s op de werkvloer en alle ouders en kinderen kent. De lijnen tussen de ouders en het kinderdagverblijf kunnen zo heel kort gehouden worden. Ouders weten de locatiemanager en/of eigenaresse goed te bereiken met vragen of verzoeken.

Visie

De droom van Ikram is omgezet naar een pedagogische visie en een pedagogisch beleidsplan. Dit pedagogisch beleidsplan kunt u hier vinden. Hieronder leest u de uitgangspunten uit ons pedagogisch beleidsplan.

  • Ieder kind heeft recht op respect.
    Dat wil zeggen dat het serieus genomen wordt en dat het kan rekenen op begrip en verdraagzaamheid. Dit respect geldt voor kinderen onderling, pedagogisch medewerkers naar kinderen toe en kinderen naar de pedagogisch medewerkers toe. Iedereen wordt in zijn of haar waarde gelaten.
  • Ieder kind heeft het recht zijn mogelijkheden te onderzoeken om zich te ontwikkelen tot een vrij en zelfstandig mens.
    Om zich te kunnen ontwikkelen is het noodzakelijk dat een kind zich veilig en vertrouwd voelt en weet dat de pedagogisch medewerker beschikbaar is wanneer het kind haar nodig heeft. Daardoor krijgt het kind zelfvertrouwen wat weer leidt tot het verlangen en zoeken naar nieuwe uitdagingen, naar een grotere zelfstandigheid.
  • Ieder kind heeft de behoefte en het recht op aandacht van een volwassenen die in de behoeftes van het kind voorziet.
    Het kind heeft behoefte aan voeding, slaap, genegenheid en verzorging. Wij kijken naar de individuele behoeften van elk kind en proberen hier zoveel mogelijk op in te spelen. Vooral de baby’s hebben een eigen ritme qua slapen, voeding en verzorging. De signalen die de baby’s geven om bijvoorbeeld slaap aan te duiden, benoemen wij (“Ik zie dat je aan het gapen bent, zal ik je naar bed brengen?”) waarna wij de baby naar bed brengen.
  • Goed kijken en luisteren en dit schriftelijk bijhouden.
    Door kinderen goed te observeren, kom je erachter wie ze zijn en wat ze nodig hebben. Niet alleen door te kijken, maar ook door te luisteren wat ze zeggen en wat ze niet zeggen. Wij houden deze observaties schriftelijk bij en bespreken dit tijdens werkoverleggen en tijdens de gesprekken met ouder(s)/verzorger(s).
  • Een kind spreekt met honderd talen.
    Dit houdt in dat een kind door allerlei verschillende manieren communiceert anders dan met taal. Door onze persoonlijke aandacht, zien wij wat het kind vertelt door bijvoorbeeld te dansen, kleien of tekenen. Daar spelen wij vervolgens op in.
  • Een kind is omgeven door drie pedagogen: andere kinderen, pedagogisch medewerkers en de omgeving.
    Kinderen kunnen ontzettend veel van elkaar leren wat ze niet van volwassenen kunnen leren en zijn daarom de eerste pedagoog. De omgeving heeft een eigen educatieve en pedagogische betekenis.
  • Documentatie.
    De ontwikkeling van de kinderen wordt bijgehouden en gedocumenteerd. Alle werkjes worden bewaard, zodat ouder(s)/verzorger(s) ook kunnen zien waar de kinderen mee bezig zijn geweest. Bij het afscheid wordt dit als afscheidscadeau en herinnering meegegeven.
  • Stimuleren van de creativiteit en zelfstandigheid van het kind.
    Door het oefenen in zelf doen groeit het zelfvertrouwen en zelfstandigheid, maar wanneer dit niet lukt moet het kind op iemand terug vallen en de kans krijgen om het opnieuw te proberen.

Onze voordelen

All inclusive formule
Scherpe tarieven
Kleine groepen
Flexible openingstijden
Persoonlijk & Betrokken
Professioneel & Kwaliteitsgericht
Direct contact

of bel naar 010 - 751 48 81